Evenement details
Global Goal
Van de betekenis van de term ‘virtuele realiteit’ tot de diverse toepassingen van deze technologie in de wereld van gaming, kunst, gezondheidszorg, bedrijfsleven en onderwijs. Welke technische, sociale en creatieve mogelijkheden biedt de VR technologie? Welke invloed heeft VR op onze perceptie van realiteit en onze zintuigen? Met kunstenaar Abner Preis, game bedrijf Conceptlicious, VR-specialisten en onderzoekers in digitale media wordt het publiek uitgenodigd voor een meeslepende avond met talks, presentaties, VR games en film. Het volledige programma wordt binnenkort geupdate.
Sickhouse is een interdisciplinair creatief platform gericht op het ontwikkelen en ondersteunen van experimentele, interactieve en uitdagende projecten rondom gaming-, kunst- en filmfestival The Overkill. Met bioscoop Cinema Obscura, een VR-gedeelte, workshops, events en partnerschappen met instellingen, scholen en gaming developers, onderzoekt Sickhouse de (digitale) evolutie van onze maatschappij.